Visa karta Hur kan vi hjälpa dig? M2 Gruppen

Hur kan vi hjälpa till?

Du kan även bläddra bland kategorierna nedan för att hitta vad du letar efter

Kategorier

Hyresfrågor

Betalning av hyra |

Uppsägningstid |

Andrahandshyresgäst |

Vad händer om jag inte betalar hyran i tid? |

Kan jag få mina avier på e-post? |

Betalning av hyra

Betalning av hyra
Hyran ska betalas i förskott senast sista vardagen före varje månadsskifte. Även om du inte fått någon avi har du en skyldighet att betala hyran.
Du kan betala med de avier du får av oss hos ett postombud (avgift tillkommer), via autogiro eller via e-faktura. Knappar du själv in fakturauppgifterna i din internetbank är det viktigt att du anger rätt OCR-nummer.
Betalar du för sent skickar vi ditt ärende direkt för inkassokrav och du debiteras för inkassoavgifter och ränta. Påminnelser före inkassokrav skickas inte ut. Utebliven betalning eller flera sena betalningar kan innebära att du förlorar hyresrätten.

Autogiro
Autogiro är ett bra och bekvämt sätt att betala din hyra. Det innebär att ditt hyresbelopp dras direkt från ditt konto på förfallodagen. Det är ett enkelt och kostnadsfritt sätt att säkerställa att hyran alltid betalas i rätt tid.
Du ansvarar för att det finns täckning på kontot. Om täckning saknas måste du se till att betalningen sker på annat sätt.
Hämta din autogiroblankett här nedan och skicka den underskriven till oss.

E-faktura
Du kan betala dina hyresavier via e-faktura genom att ansöka om det hos din bank. Hyresavierna skickas då digitalt till din internetbank.
Med e-faktura är fakturauppgifterna som OCR-nummer, betalningsinformation och förfallodatum redan ifyllda, det är bara för dig att godkänna fakturan.
När du ansöker om e-faktura så kommer det att träda i kraft hos oss vid nästkommande avisering.

Hyresavier via E-post

Om du fortsättningsvis vill ha dina hyresavier via e-post skicka dina uppgifter till hyresadministration@m2gruppen.se.

Hyresnivå

Hyresnivån bestäms efter en årlig förhandling mellan hyresvärden och Hyresgästföreningen.

 

Vid frågor kontakta hyresadministration@m2gruppen.se

Uppsägningstid

Säger du upp din lägenhet är det uppsägningstiden tre hela kalendermånader.

Andrahandshyresgäst

En andrahandshyresgäst kan inte ta över huvudkontraktet.

Vad händer om jag inte betalar hyran i tid?

Om du inte betalar hyran i tid skickar vi ärendet till Ropo Capital som kommer att skicka ut en påminnelse till dig. Det tillkommer en påminnelseavgift på 180kr samt ränta. Om du får ett brev från Ropo Capital är det viktigt att du betalar hyran direkt till dem och inte till M2 Gruppen.

Kan jag få mina avier på e-post?

Ja, det går att få avier skickade på e-post. Kontakta oss på hyresadministration@m2gruppen.se med dina uppgifter och vilken e-postadress du vill att vi ska skicka avierna till.

Service och underhåll

Trasiga lysrör |

Glödlampor |

Frys |

Persienner |

Inomhusluft |

Trasiga lysrör

Trasiga lysrör åligger hyresgästen själv att byta.

Glödlampor

Trasiga glödlampor åligger hyresgästen själv att byta.

Frys

Det är viktigt att frosta av frysen regelbundet för att kylan ska bevaras bättre.

Persienner

Persiennerna åligger hyresgästen själv att byta och underhålla.

Inomhusluft

För en bra inomhusluft är det viktigt att luftventilerna i lägenheten är öppna och att de rengörs med jämna mellanrum, ungefär två gånger om året.

Boende frågor

Rökning |

Trapphus |

Elavtal |

Husdjur |

Störningar |

Rökning

Rökning är förbjudet i hela fastigheten, vid entréer och i angränsning till fastigheten.

Trapphus

Det är förbjudet att ställa cyklar, barnvagnar, möbler, sopor eller annat som kan stoppa förbipasserande i trapphusen.

Elavtal

I vissa av våra fastigheter tecknar hyresgästen ett eget elavtal hos respektive elbolag. Det är då viktigt att teckna elavtalet vid inflyttning.

Husdjur

Husdjur är tillåtet i din bostad. Det är hyresgästens ansvar att se till husdjuret inte skapar obehag eller stör någon annan.

Störningar

Om du blir störd av en granne ta i första hand kontakt med grannen för att hitta en lösning. Är detta inte möjligt kontakta oss.

Mina sidor

Felmeddelande på Mina sidor |

Boendeinformation och blanketter |

Prenumerationsmail |

Intresseanmälan |

Inloggningsuppgifter |

Felmeddelande på Mina sidor

Uppstår ett felmeddelande vid inloggning, registrering eller intresseanmälan? Kontrollera punkterna nedan och testa igen.
• Rensa sökhistoriken i webbläsaren.
• Kontrollera inloggningsuppgifterna.
• Kontrollera att samtliga uppgifter på Mina sidor är ifyllt.
Kvarstår felmeddelandet, kontakta oss på info@m2gruppen.se

Boendeinformation och blanketter

När du har loggat in på Mina sidor finns ditt kontrakt på första sidan, därifrån kan du klicka dig vidare för att se boendeformation och blanketter.

Prenumerationsmail

När en lägenhet publiceras skickas ett förslag ut via prenumerationsmejl till sökande. Observera att detta meddelande endast skickas ut som information och inte ett erbjudande.

Intresseanmälan

När en ledig lägenhet publiceras på hemsidan kan du enkelt lämna intresseanmälan på Mina sidor. Observera att det finns sista ansökningsdatum att förhålla sig till.

Inloggningsuppgifter

Användarnamn är din e-postadress. På fliken Mina uppgifter kan du byta lösenord och användarnamn (e-postadress).

Mina sidor